Przewagi Opla
OPEL ZNACZY NIEZAWODNY.
Przez półtora wieku istnienia Opel pokonał długą drogę, stając się jednym z największych producentów samochodów w Europie. Twórcy naszej firmy fascynowali się najnowszymi zdobyczami nauki i techniki, ale podstawowym źródłem inspiracji pozostają dla nas klienci i ich potrzeby. Nieustanne dążenie do łączenia zaawansowanych technologii z niezawodnością i funkcjonalnością sprawiło, że marka Opel jest synonimem innowacyjnych rozwiązań za przystępną cenę.
Nowoczesna technologia i przełomowe wynalazki mogą zmienić naszą codzienność na zawsze. Opel dąży do tego, aby innowacje dostępne były dla jak najszerszego grona odbiorców. Każdy Opel jest platformą dla wielu najnowocześniejszych rozwiązań z zakresu funkcjonalności, bezpieczeństwa i ekonomii użytkowania. Oto przykłady nowoczesnych technologii na usługach właścicieli modeli naszej marki.
![]() | Reflektory matrycowe LED IntelliLuxZłożone z 8, 16 lub 32 segmentów diod LED, z zasięgiem do 400 m, automatycznie dostosowują się do warunków drogowych. W trybie świateł drogowych sterują wiązką tak, aby omijała przestrzeń wokół pojazdu poprzedzającego lub jadącego z naprzeciwka, a pozostała strefa drogi była nadal oświetlona. System odpowiednio dobiera jeden z dostępnych trybów pracy: autostradowy, miejski, szosowy, statyczne lub dynamiczne doświetlanie zakrętów, manewrowy oraz automatycznie steruje światłami drogowymi. | |
![]() | Reflektory adaptacyjne AFL LEDReflektory pracują w kilku trybach wybieranych automatycznie w zależności od aktualnych warunków, na przykład w trybie doświetlania zakrętów, sterowania światłami drogowymi czy w trybie świateł miejskich. Zapewniają nocą oświetlenie o 30% jaśniejsze niż światła halogenowe i automatycznie dostosowują się do takich czynników jak prędkości jazdy czy kąt skrętu kierownicy i wybierając tryb oświetlenia adekwatny do sytuacji na drodze, zwiększają bezpieczeństwo jazdy po zmroku. | |
![]() | Systemy multimedialneWyposażone w 7-, 8 lub 10-calowy ekran dotykowy zapewniają płynną łączność ze światem zewnętrznym oraz umożliwiają projekcję interfejsu smartfona za pomocą funkcji Apple CarPlayTM i Android AutoTM, ułatwiając korzystanie z wybranych funkcji i aplikacji smartfona. Do podstawowych funkcji systemów multimedialnych należą obsługa połączeń telefonicznych i strumieniowe odtwarzanie plików dźwiękowych przez łącze Bluetooth, przeglądanie zdjęć czy plików wideo przez USB. Wybrane systemy udostępniają również fabryczną nawigację z mapami krajów europejskich. | |
![]() | System OpelConnectGama usług wspierających bezpieczną jazdę i ułatwiających kierowcy łączność ze światem, dostępna zawsze i wszędzie. System oferuje m.in. połączenie alarmowe, wezwanie pomocy drogowej, funkcje zdalne (sterowanie zamkami drzwi, uruchomienie klaksonu i świateł awaryjnych za pomocą aplikacji mobilnej), nawigację online (w tym informacje o utrudnieniach w ruchu, dostępnych parkingach i cenach paliw, komunikaty o strefach niebezpiecznych), zarządzanie przejazdami. Gama obejmuje również funkcje zdalne, dedykowane wyłącznie samochodom z napędem elektrycznym i hybrydowym, sterowane aplikacją na smartfona: zdalne zarządzanie i programowanie akumulatora, ustawienie klimatyzacji, sprawdzenie stanu naładowania akumulatora. | |
![]() | System kamer 360oSystem rejestrujący obraz wokół nadwozia daje możliwość pełnej oceny otoczenia, nawet w bardzo ciasnych miejscach, ułatwiając dostrzeżenie potencjalnych przeszkód i uniknięcie niepotrzebnych szkód. Obraz z lotu ptaka generowany przez kamery wyświetlany jest na ekranie systemu multimedialnego, co pozwala kierowcy lepiej ocenić otoczenie pojazdu. | |
![]() | Kamera przedniaKamera zamontowana na szybie przedniej, zwiększa bezpieczeństwo jazdy współpracując z inteligentnymi systemami wspomagającymi kierowcę, takimi jak układ rozpoznawania znaków drogowych (TSR), ostrzegania przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu (LDW), ostrzegania przed kolizją (FCA) i wskaźnikiem odległości od pojazdu poprzedzającego (FDI). Każdy z systemów powiadamia kierowcę o ewentualnym niebezpieczeństwie sygnałem dźwiękowym lub wizualnym. | |
![]() | Fotele AGRErgonomiczne fotele przednie ze znakiem jakości przyznawanym przez niemieckie stowarzyszenie lekarzy i terapeutów AGR (Aktion Gesunder Rücken – Akcja na rzecz Zdrowego Kręgosłupa), spełniają najwyższe standardy ergonomii. Wielokierunkowa regulacja, wysuwana poduszka wspierająca uda, czy podparcie odcinka lędźwiowego kręgosłupa umożliwiają dopasowanie fotela do sylwetki pasażera. W wybranych modelach fotel AGR kierowcy może być również wyposażony w funkcję wentylacji i masażu. | |
![]() | Wyświetlacz projekcyjny kierowcy (HUD)Zmniejsza ryzyko rozproszenia uwagi kierowcy prezentując na linii wzroku prowadzącego, na szybie przedniej lub wysuwanym ekranie, najważniejsze dane o prędkości, wskazania nawigacji czy ostrzeżenia systemów wspomagających jazdę, na przykład adaptacyjnego tempomatu. Wyświetlacz jest zawsze włączony, a prezentowane dane można zindywidualizować. | |
![]() | Aktywny tempomat (ACC)Nie tylko utrzymuje określoną przez kierowcę prędkość, bez potrzeby używania pedału przyspieszenia, ale również bezpieczny dystans do poprzedzającego pojazdu poprzez automatyczne przyhamowanie lub przyspieszenie w zakresie prędkości od 30 do 180 km/h. Zaawansowana wersja tempomatu (FSR ACC), dostępna w wybranych modelach z automatyczną skrzynią biegów, w razie potrzeby automatycznie całkowicie zatrzymuje samochód, a następnie rusza w ślad za pojazdem poprzedzającym. | |
![]() | Układ ostrzegania o zbliżającym się z tyłu pojeździe (RCTA)Podczas manewru cofania, na przykład wyjeżdżania z miejsca parkingowego, układ wykrywa obiekty zbliżające się po obu stronach z tyłu pojazdu, zmniejszając ryzyko potencjalnej kolizji i ułatwiając włączenie się do ruchu. Układ alarmuje kierowcę sygnałem dźwiękowym i ikoną ostrzegawczą o zbliżających się obiektach. | |
![]() | Układ automatycznego hamowania awaryjnego (AEB)Wykrywa inne pojazdy lub pieszych przed samochodem i, w razie potrzeby, przyhamowuje auto, a jeśli kierowca odpowiednio nie zareaguje, może nawet całkowicie zatrzymać samochód. | |
![]() | Układy ostrzegania przed zmianą pasa ruchu (LCA) i o pojeździe w martwym polu (SBZA)Monitorują sąsiednie pasy ruchu i ostrzegają o zbliżającym się z tyłu pojeździe, będącym w strefie potencjalnej kolizji. Systemy emitują różne sygnały ostrzegawcze uzależnione od tego, czy kierowca włączył kierunkowskaz czy nie, rozpoczynając określony manewr. | |
![]() | Układ utrzymania na pasie ruchu (LKA) i układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (LDW) oraz układ wykrywania zmęczenia kierowcy (DDS)Wykorzystując kamerę przednią, układy LKA i LDW monitorują linie pasów. LDW ostrzega kierowcę, jeśli ten niezamierzenie opuszcza zajmowany pas ruchu, a LKA delikatnym ruchem kierownicy sugeruje korektę toru jazdy. Zaawansowana wersja układu LKA monitoruje linie pasów i aktywnie utrzymuje pojazd w granicach pasa, po którym auto się porusza (ALKA). Układ wykrywania zmęczenia kierowcy (DDS), współpracując z kamerą przednią, monitoruje tor jazdy i ruchy kierownicy, aby zidentyfikować poziom zmęczenia i przypomnieć kierowcy o niezbędnej przerwie w podróży. | |
![]() | Nowoczesny układ napędu4x4 TwinsterFunkcja wektorowania momentu obrotowego automatycznie rozdziela go pomiędzy przednią i tylną osią, a także pomiędzy tylnymi kołami. Podczas spokojnej jazdy system nie jest wykorzystywany. Natomiast podczas dynamicznej jazdy, na przykład, na zakręcie, układ dystrybuuje moment napędowy w odpowiedniej proporcji na każde koło, w oparciu o przeliczenia algorytmów oprogramowania i wskazania czujników. | |